קידום אתרים בעידן המובייל

מחקרים עדכניים מראים כי היקף השימוש במכשירים ניידים כבר עבר את היקף השימוש במחשבים שולחניים, הן בהיבט של שימוש כללי באינטרנט והן בהיבט של ביצוע חיפושי מידע בגוגל. לתהליך זה ישנה חשיבות רבה מאוד באופן בו נבנים אתרי האינטרנט ובאופן בו הם מקודמים, וגוגל גם משקיעה משאבים רבים בבדיקת ההתאמה של אתרים אלה לעולם המובייל. כך למשל, אחד המשתנים החשובים ביותר שאותם בוחנת גוגל, כאשר היא מדרגת אתרים להצגה בתוצאות החיפוש, הוא הרספונסיביות של האתר, קרי ההתאמה שלו למסכי ומכשירי המובייל. אתר אינטרנט מקצועי, צריך לדעת כיצד להציג את עצמו בהתאמה למסך בו הוא מוצג, בין שמדובר על מסך מחשב ובין שמדובר על מסך סמארטפון או טאבלט. אי עמידה בסטנדרט ראשוני זה, יכולה להוביל לפגיעה משמעותית בדירוג האתר בעיני גוגל.

בניית אתר רספונסיבי, המתאים את עצמו אל מכשירים ניידים

בתהליך של קידום אתרים, ישנם עוד שורה של פרמטרים הנבחנים על ידי גוגל כדי לקבוע את מידת ההתאמה של האתר למרחב המובייל, וכל אחד מהם יכול לשנות בצורה דרמטית את הדירוג של האתר אל מול המתחרים. אתרים רספונסיביים הם כבר די סטנדרט בעולם הקידום, כך שבתחום זה על בית העסק אכן להבטיח שהאתר שלו רספונסיבי, אך אל לו לבנות על כך שפרמטר זה יסייע לו אל מול המתחרים. מהירות עליית האתר, שימוש בכפתורים המשפרים את חוויית המשתמש במובייל וכמובן התאמת התוכן על פי הצרכים הצפויים בקרב משתמשי מובייל, הם הפרמטרים שיכולים כעת לייצר את היתרון התחרותי שמבקש עסק ליצור מול אתרים מתחרים.

התאמת התוכן למשתמש המובייל הטיפוסי

אחרי שאמרנו את זה, מה זה בדיוק אומר להתאים את התוכן באתר לעולם המובייל? ובכן, אנשים המשתמשים במובייל לחיפוש מידע ועסקים, יעשו זאת בדרך כלל על בסיס של מיקום. כאשר אנו מחפשים עסק במובייל, נעשה זאת בדרך כלל בהתאם למיקום הגאוגרפי שבו אנו נמצאים. בהתאם לכך, תכני האתר צריכים לשלב בתוכם ביטויי מפתח מתאימים, בעלי אוריינטציה לוקאלית, שלוקחת בחשבון שמות של רחובות, שמות של מבנים ידועים, שמות של חופי ים, מרכזי תרבות ומרכזים מסחריים וכן הלאה. את כל אלה בוחן גוגל, ובהתאם לכך מדרג את האתר כאשר הוא מציג אותו בדף תוצאות החיפוש.

התאמת חוויית המשתמש למכשירי מובייל

כמו כן, חיפוש הוא רק החלק הראשון של תהליך קידום אתרים, ובסופו של דבר חשוב לעסק שלקוח המגיע אל האתר, גם יומר ללקוח משלם. בהתאם לכך, ישנה חשיבות רבה גם להתאמת חוויית המשתמש לעולם המובייל. דוגמא לכך היא יכולת לביצוע שיחת טלפון לעסק בלחיצת כפתור אחת ישירות מן האתר, או יכולת לקבל תכנית ניווט אל העסק, באפליקציית הניווט המותקנת במכשיר, גם זה בלחיצה אחת.

לפרטים נוספים אתם מוזמנים לבקר באתרינו מסה מדיה – פתרונות שיווק דיגיטלי באינטרנט

ניתן לעקוב אחרינו גם בפייסבוק שלנו – מסה מדיה פייסבוק

כתובתינו: ברשבסקי 3, ראשון לציון

טלפון לעסק: 072-338-4444