שיווק ופרסום העסק שלך ללא זיהום או אשפה מיותרת

בימינו מקובל שכל עסק חייב אתר. "אם אתה לא שם אתה לא קיים". כל תחום בניית האתרים מבוסס על עיקרון זה. תחום זה, הולך ותופס תאוצה.

אתר אינטרנט מאפשר פתרון דיגיטלי מקיף עבור בעלי עסקים המעוניינים לפרסם לקהל היעד שלהם או לשמור על קשר עם לקוחות קיימים מבלי לייצר כמויות אדירות של אשפה או להפעיל אמצעים שונים אשר תורמים לזיהום הסביבה.

ישנם עסקים שמסתדרים בלי אתר, אולם מתי באמת עסק חייב אתר?

עסק חייב אתר כאשר האתר עונה על 2 הצרכים הבאים:

  • העסק פונה לקהל שיווק רחב יותר מהקהל הנמצא במקום הפיזי של העסק.
  • האתר יכול להקל על שירות הלקוחות של העסק.

אנו נפרק וננתח את 2 הצרכים, שהם מהווים את הבסיס לתחום בניית האתרים:

העסק פונה לקהל שיווק רחב יותר מהקהל הנמצא במקום הפיזי של העסק.

כאשר עסק נמצא במיקום גיאוגרפי מסוים, ייחשף אליו קהל מסוים שהוא הקהל שגר במקום הפיזי של העסק. לפעמים זה מספיק. אולם הרבה פעמים הקהל המקומי אינו מספיק. כדי להחליט על כך יש לאפיין ולהגדיר היטב את קהל היעד של העסק. זהו כלל ברזל בתחום בניית אתרים: להגדיר היטב מיהו קהל היעד שלך.

אחרי שהגדרת היטב את קהל היעד שלך, עליך לבדוק האם כולו מרוכז במיקום הגיאוגרפי של העסק. אם לא, אז אתר אינטרנט יכול לעזור לקדם את העסק. ננסה להמחיש את העניין עם מספר דוגמאות:

  • דוכן לממכר פיצוחים או מאפייה בשוק לא זקוקה לאתר. הקהל הקומי מגיע מדי שבוע. אבל עסקים כמו איקאה, או עסקים הממוקמים באזורי תעשייה זקוקים לאתר. הקהל שלהם אינו נגיש וזמין פיזית. דרך אתר אינטרנט יוכלו הגולשים מכל הארץ להיחשף לשירות עסק שללא אתר אף אחד לא היה שומע על עסק זה. בניית אתרים גורמת לעסקים באזורים נדחים להיות מוכרים יותר.
  • ישנם חנויות מותגים כמו שילב, פוקס, וכו' שנמצאים במקום מוכר, ומוצפים בקונים, אך לכלל הגולשים יש עניין במוצרים ולכן אתר אינטרנט יעלה לעסקים אלו את כמות המכירות, משום שגולשים שאין להם כח להגיע לחנות הפיזית, יעדיפו לרכוש דרך החנות הווירטואלית.
  • נותן שירות שמעוניין למכור את עצמו לכלל ציבור הגולשים- אחד מהדברים הטובים בתחום בניית אתרים, הוא היכולת של נותני השירותים לפרסם את עצמם. למשל: קליניקה בכמה מקומות, או שירות הובלות. לעיתים הקהל המקומי אינו מודע לנותני שירותים אלו. דרך אתר אינטרנט, יכירו גולשים מכל הארץ את השירות המוצע. כך יתרחב מעגל הלקוחות שלל נותן השירות.
  • מכירת מוצרים לחו"ל- ישנם בעלי עסקים עם בני משפחה, חברים ומכרים בחו"ל שיכולים לרכוש את מוצריהם. לעסקים אלו מומלץ לבנות אתר עם חנות וירטואלית בשפה המותאמת לקהל היעד מחו"ל.

עסקים רבים אף יכולים להיעזר באתר לצורך שיפור שירות הלקוחות באופן דיגיטלי לחלוטין. למשל:

  • עסק שבו יש מענה לשירות לקוחות כל היום, כדאי שיבנה אתר עם צ'אט 24 שעות.
  • אתר המרכז בתוכו את כל המידע על העסק, יחסוך זמן רב לעובדים בלענות בטלפון של שאלות של לקוחות. רבים משאלות הגולשים ייחסכו אחרי דפדוף בין דפי האתר.