עסקים

למה כדאי לקחת עורך דין תעבורה?

איך אפשר להגדיר את כבישי ישראל? נחשי אספלט ארסיים… רבים מועדים להכשה. נהיגה בלתי זהירה, קל וחומר רשלנית ומופקרת, עלולה לגרום לעבירות תנועה בכלל ולעבירות קשות בכלל, לרבות תאונות דרכים עם נפגעים. כאשר נהג מבצע עבירת תנועה ומקבל זימון לבית משפט, יצירת קשר מיידי עם עורך דין תעבורה היא תנאי כמעט הכרחי למיצוי הסיכוי לענישה מופחתת ואולי אף לזיכוי. העונשים המושתים על עברייני תנועה עלולים להיות קשים וחמורים. לא תמיד הם מתמצים בשלילת רישיון לתקופה מוגבלת ולנקודות חובה. לא אחת מרחף מעל עברייני תנועה איום במאסר. עורך דין עשוי להיות קרש ההצלה שלהם.

כאשר עורך דין נשכר לייצג נאשמים הוא לומד את התיק שלהם, את מאפייני האישיות והנהיגה ,את הנסיבות המיוחדות של המקרה שבגינו קיבל הנהג דוח או זימון לבית משפט. עורך דין מאומן ומיומון יכול למצוא נסיבות מקלות להצגת הנהג כמי שעברו נקי, כמי שביצע את העבירה תוך שיקול דעת ובכוונת מכוון למנוע תאונה. עורך דין יכול למצוא פגמים מהותיים, כגון: העדר כיול מדויק של מכשיר שעל בסיס ממצאיו הואשם הנהג, אי מהימנות בדיקת ינשוף (המודד את רמת האלכוהול בדם), אי תקינות בביצוע פעולות שוטר, בתנאי כביש שלא אפשרו לזהות בוודאות כי המכונית אכן היתה מכוניתו של מרשו ועוד.

 עורך דיו תנועה מול בית המשפט

עורך דין תנועה המכיר היטב את חוקי התעבורה ייטיב להתייצב מול בית המשפט. גם כאשר מדובר בעבירה קלה באופן יחסי, נהיגה במהירות מופרזת שאמנם חריגה אבל לא באופן קיצוני, יכול עורך דין לסייע ולטעון כי הנהג הסיע מישהו בדחיפות לבית חולים, כי מד המהירות היה לא תקין, כי ראות לקויה הקשתה על זיהוי המהירות האמתית ועוד. במקרה זה ניתן אולי להגיע לזיכוי מחמת הספק בשל אי מוצקותן של הראיות.

חשוב לציין כי ככל שהעבירה חמורה יותר וככל שקשה לאתר נסיבות אשר גם אם אינן מצדיקות אותה מאפשרות למצוא טיעונים שונים להגנתכם במסגרת סבירות אפשרית- כך הקושי של העורך דין לייצג אתכם ממשי ומוחשי יותר אבל דווקא במקרים אלה הצורך להסתייע בשירותיו הוא גדול יותר.

עולם המשפט הוא עולם שעובד על פי כללים ברורים, עורך דין תעבורה יודע את הכללים ולכן יכול גם למצוא בהם "פרצות"- במירכאות ובלעדיהן- שונות, אשר דרכן הוא מכניס את המקרה הפרטי שלכם, כמי שמייצג אתכם. עצה והמלצה: אל תוותרו על שירותיו של עורך דין תעבורה בשום מקרה.

 

אולי גם תאהב...