עורך דין רשלנות רפואית
עסקים

עורך דין רשלנות רפואית – יש על מי לסמוך!

לרשלנות רפואית יש השלכות רבות, כשאחת מהן היא הנושא המשפטי. למה חשוב להתייחס בכובד ראש לרשלנות רפואית וכיצד יכול עורך דין רשלנות רפואית לשנות את חייכם? בכך נעסוק במאמר זה.

העיקר הבריאות!

המילים "העיקר הבריאות" מלוות את כולנו לאורך כל חיינו. זוהי הסיבה לכך, שכאשר עולה הצורך אנו פונים במהרה לאנשי מקצוע מתחום הרפואה. יתרה מזאת, תחום הרפואה הוא תחום רחב וכל כך לא נגיש לעם, שכאשר רופא אומר משהו, אנו מאמינים לו בכל ליבנו ומבצעים את הוראותיו ללא דחיות. הכל כדי לשמור על הבריאות שלנו ושל יקירינו.

כשזה לא הולך חלק

כאמור, אנו רואים ברופאים ישות נעלה וסומכים עליהם בעיניים עצומות ואכן, במרבית הפעמים אמון זה ניתן להם בצדק. הבעיה היא, שכאשר רופא מועל באמון של מטופליו, התוצאה יכולה להיות הרסנית ואף קטלנית. זוהי הסיבה לכך, שכאשר מתקיימת רשלנות רפואית חלה עלינו החובה המוסרית לדווח על כך ולפעול בדרכים המקובלות: פנייה לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית והגשת תביעה משפטית.

מהי בכלל רשלנות רפואית?

על פי ההגדרה, רשלנות רפואית מתקיימת כאשר מתקיים הליך רפואי או לא מתקיים הליך רפואי בניגוד לשיקול דעת סביר של איש מקצוע מתחום הרפואה וכמו כן, גם כאשר ניתן טיפול לא נכון. לדוגמה, כאשר מטופל לא מקבל את התרופות הנחוצות לו או כאשר אדם מנותח שלא לצורך וכדומה. כאמור, היות שמדובר ברפואה, התוצאות של שגיאות בשל שיקול דעת לא נכון עלולות להיות קשות, אך יחד עם זאת, ישנה חובת הוכחה לכך, שהטיפול או ההליך אכן נבעו מרשלנות ולא משגיאה, שהייתה עלולה לקרות לכל רופא.

תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הוא עורך דין מתחום הנזיקין, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ועליו להכיר את ההליכים הסבירים בתחום הרפואה ולהכיר את הדינים הרגישים בתחום זה. חשוב לדעת גם, שעורכי דין, העוסקים בתחום הרשלנות הרפואית מייצגים הן את המטופלים והן את נותני הטיפול ולכן הם מכירים את שני הצדדים של המטבע ויכולים לייצג גם אתכם נאמנה במקרה הצורך.

אולי גם תאהב...