היום, כשאפשר לקנות כל תכשיט באתרי אינטרנט מהארץ ומחו"ל, הליכה לחנות תכשיטים בקניון דורשת הצדקה, ואת ההצדקה הזאת יודעת לספק היטב חנות תכשיטי הנסיכה קניון הזהב ראשון לציון. את התחרות מכיוון האינטרנט מרגישים היום קמעונאים בכל קטגוריה ובכל ענף, ולבטח בתחום התכשיטים שמציע מגוון רחב של אפשרויות רכישה דרך האינטרנט ללא צורך במדידה ולרוב במחירים אטרקטיביים, שבאים על חשבון איכות החומר והביצוע, אבל עדיין נחשבים לאטרקטיביים בעיני רבות. עם החוויה הזאת אפשר להתמודד אך ורק עם חוויית קניה מקצועית, ייחודית, אישית ויוצאת דופן בכדי להחזיר את הלקוחות אל החנויות בקניונים, ואת זה יודעת תכשיטי הנסיכה לעשות מצוין.
מהי חוויית הקניה המיוחדת שמציעה חנות תכשיטי הנסיכה בקניון הזהב?
ובכן, על חוויית הקניה המיוחדת של החנות יודע להסביר הכי טוב אמיר אסל, האיש שייסד את העסק, בנה אותו והביא אותו למקום בו הוא נמצא היום, אחרי שנים של פעילות. "לכל איש יש את הסגנון שלה", מסביר אסל, "הסגנון הזה הוא תוצאה של אינספור פרמטרים, החל מהחינוך אותו קיבלה בילדותה אותה אישה, דרך התכשיטים שהייתה רגילה לראות על אימה וחברותיה, וכלה בתכונות האופי שלה. כל אלה מכתיבים עוד הרבה דברים והתנהגויות בחייה של האישה, ובין היתר משפיעים גם על טעמה בבחירת תכשיטים".
בחנות תכשיטי הנסיכה ראשון לציון יודעים פשוט מאוד לזהות את כל אותם פרמטרים שמכתיבים את סגנונה של האישה, ובהתאם לכך להתאים לה את התכשיט שלפעמים גם היא לא יודעת שתאהב. "אנחנו לא באמת צריכים לבחון את כל הפרמטרים כולם, וזה גם בלתי אפשרי", מסביר אמיר אסל, "אבל לאורך שנים של עבודה בתחום, גיבשנו מודל שמאפשר לנו באמצעות מספר שאלות פשוטות, שגם אותן אנחנו שואלים כבדרך אגב תוך כדי שיחת חולין, לזהות את הסגנון המועדף על אותה אישה, ועוד יותר מכך לזהות את הסגנונות שהיא אינה אוהבת בשום פנים ואופן".
אפשר לומר הכל, אפשר שלא להאמין למה שאומר אסל, אבל עם העובדות אי אפשר להתווכח. אל חנות תכשיטי הנסיכה קניון הזהב ראשון לציון מגיעות נשים מכל רחבי אזור המרכז והשפלה, רובן המכריע לקוחות חוזרות, שיודעות בוודאות כי התכשיט איתו הן יצאו מן החנות הוא תכשיט שילווה אותן לאורך כל חייהן.
סידור החנות – מרכיב חשוב בחוויית הקנייה
מעבר ליכולת של אמיר אסל וצוות העובדים שלו, שעוברים הכשרה אישית על ידו, לזהות את הסגנון הייחודי של כל לקוחה ולקוחה, אסל מעניק חשיבות רבה להצלחת החנות גם לנושא של סידור החנות. "שוב, לאורך שנים של עבודה בתחום, זיהינו קטגוריות של העדפות בקרב נשים ולקוחות, לגבי התכשיטים שאותם הן קונות. יש שאוהבות קווי עיצוב דקיקים ועדינים ויש שאוהבות עבים וגסים. יש שאוהבות מרקמים חלקים ופשוטים בעוד אחרות מחפשות את המחוספס והמעוטר. יש שאוהבות טבעות שמכסות את כל האצבע וגם קצת את האצבעות השכנות, בעוד אחרות מחפשות טבעות שכמעט ולא רואים אותן. אבל זה רק בגדול – הקטגוריות שעל פיהן אנו מסדרים את החנות הן מורכבות יותר, וכוללות מספר פרמטרים שמסייעים לנו לסדר את החנות לפי טעמים, וזה עובד נהדר".
אז האם זה באמת עובד? ובכן, אחד התהליכים שאפשר לעמוד במשך שעות ולצפות בהם בתוך חנות תכשיטי הנסיכה קניון הזהב, הוא התהליך שעוברת לקוחה מהרגע שהיא נכנסת ועד שהיא יוצאת עם חיוך על פניה. זה מתחיל בשיחת חולין לכאורה סתמית, במהלכה לומדת העובדת על הלקוחה שעומדת מולה, ותוך כדי שיחה, מבלי שהיא מרגישה, מכווינה העובדת את הלקוחה אל הסטנד המתאים לה. ואיך יודעים שזה עובד? זה בדרך כלל נגמר באותו הסטנד, ואין עוד צורך לעבור לסטנדים אחרים. בסטנד שאליו הכווינה העובדת את הלקוחה, יכולה הלקוחה למצוא את כל התכשיטים האהובים עליה.
האם אתם מרגישים את התחרות מהאונליין?
אחת השאלות המעניינות ביותר בעולם הקמעונאות היום היא השאלה עד כמה משפיעה זירת האונליין על הזירה הקמעונאית, ומידת ההשפעה הזאת יכולה בהחלט לתת אינדיקציה לגבי חוויית הקניה שיודעת החנות המסורתית הספציפית להעניק ללקוחותיה. חנות תכשיטי הנסיכה ראשון לציון, עד כמה שהיא צריכה להתמודד עם אתרים המציעים תכשיטים סיניים בגרושים, כלל אינה מרגישה את השפעות האונליין ואמיר אסל לא יודע על מה כולם מדברים. "אני מבין שיש תחרות היום מזירת האונליין, ואני מבין שלא מעט עסקים מתמודדים עם ירידה בהכנסות.
אני חושב שאדם שמחליט לקום, לצאת מהבית ולהגיע לחנות, במקום לשבת מול כסא המחשב ולהזמין משלוח של כל מה שירצה, עושה את זה כי הוא יודע שהחנות יודעת להציע לו משהו שהאינטרנט לא יודע. חוויה אישית, מקצועית, מותאמת אישית בזמן אמת אלה שלושת המרכיבים החשובים מבחינתי. היכולת למשש את התכשיט היא לא קריטית, ואנשים הם מספיק אינטליגנטים לבחון תכשיט גם באמצעות תמונה איכותית באינטרנט.
ואכן, אם מחפשים את ההגדרות המדויקות לייחודיות של תכשיטי הנסיכה קניון הזהב ראשון לציון, הרי שאלו יכללו חוויה מקצועית שלא הרבה חנויות תכשיטים יודעות להציע, התאמה אישית יוצאת דופן, אולי יחידה במינה, וכמובן הכל מתנהל בצורה מאוד אישית, חברית ואפילו מהנה. "נשים לא יכולות להגיע אליי כל שבועיים כדי להחליף כמה מילים, כפי שהן עושות עם הספר שלהן, אבל הן יודעות שכשהן יגיעו לחנות שלנו, הן ירגישו אהובות ורצויות כי הן באמת כאלה. את זה הטמעתי בקרב כל העובדים שלי, בעבודה קשה ומאומצת, אבל זה משתלם בסופו של דבר גם לי, גם לעובדים שלי ובטח ובטח שגם ללקוחות של תכשיטי הנסיכה ראשון לציון", מסכם אמיר.