איכות הסביבה

מחזור פסולת אלקטרונית

בשנים האחרונות המשרד להגנת הסביבה חוקק חוקים חדשים אשר נוגעים לשמירה על איכות הסביבה כדי למנוע זיהום אוויר, זיהום של מקורות מים כמו מי תהום, זיהום סביבתי ועוד.

פסולת אלקטרונית פולטת רעלים מסוכנים ביותר ולכן הסיכוי שהיא תיצור מפגעים סביבתיים הוא גבוה. זו הסיבה שהמשרד להגנת הסביבה התווה דרך מפורטת הכוללת שורה של תקנות לגבי אופן מחזור המכשור, כדי שלא יהיו לכך השלכות לטווח הקצר או לטווח הארוך.

מחזור פסולת אלקטרונית

בישראל קיימים כמה מפעלים אשר מתמקצעים בנושא מחזור פסולת אלקטרונית. מדובר במפעלים הפועלים בטכנולוגיות חדשניות ומתוחכמות והמכונות המיוחדות במפעלים הללו מסוגלות למחזר מחשבים ישנים, כרטיסים אלקטרוניים, מערכות תקשורת, מקלדות, עכברים, כבלים ועוד. כמו כן מערכות שמע ישנות, מכשירי DVD, צגי מחשב, טלוויזיות ועוד.

איסוף של פסולת אלקטרונית

עסקים אשר מבצעים מעת לעת מבצע שדרוג של מערכות המחשוב, מתקינים מחשבים ושרתים חדשים, או מערכות תקשורת חדשניות, מודעים לעובדה שהם אינם יכולים לזרוק את המכשור הישן לכל מקום כמו שהשליכו פעם בחולות או באזור התעשייה, כי מדובר בעבירה פלילית והם עלולים לקבל תביעה משפטית וגם קנסות בסכומים גבוהים.

לכן הם יוצרים קשר עם אחת מחברות המחזור ומתאמים מועד לאיסוף הפסולת האלקטרונית ממשרדם. הפינוי מתבצע באופן מהיר, נציגי החברה מגיעים עם משאית ואוספים את כל הקרטונים עם המכשור ומעבירים זאת למפעל המחזור.

טיפול של מפעל המחזור

בעת הגעת המכשירים למפעל המחזור, מתבצע הליך מדויק של הפרדה, מיון ושקילה וכך מסווגים כל פריט לצורת המחזור המתאימה לו. מחזור פסולת אלקטרונית כולל כתישה משמעותית של כל הציוד לחלקיקים מזעריים, על פי נהלי עבודה קפדניים הנהוגים במפעל ואין סטיה מהנהלים הללו אפילו לא במילימטר אחד.

מחזור פסולת אלקטרונית הוא נושא רגיש מאד כיוון שבכל אחד מהמכשירים הישנים קיים מידע אשר אף אחד אינו רוצה שיתגלה לגורמים זרים טרם ההשמדה. זו הסיבה שמפעל המחזור נוקט משנה זהירות ופועל בכל דרך אפשרית כדי לבצע מחזור מוחלט, כך שלא יהיו שביבי מידע שיוכלו לזלוג לגורמים שונים.

לאור החשיבות הרבה של הדברים, במקרים רבים מגיעים ביום המחזור נציגי החברות הללו כדי לצפות בתהליך המתבצע וזאת כדי לוודא שכל המידע שהיה קיים במערכות התקשורת, המחשוב, הדיסקים הקשיחים, מערך הגיבוי, שרתים, כרטיסים אלקטרוניים וכל פריט נוסף הושמד באופן מוחלט. גם אם מישהו יאסוף את החלקיקים הקטנטנים, הוא לא יוכל להרכיב ממנו פאזל של המידע.

העברת פריטים לטיפול מיוחד בחו"ל

כאשר מגיעים למפעל המחזור פריטים ייחודיים כמו כרטיסים אלקטרוניים, המגמה היא במקרים רבים לשלוח אותם למדינות שונות מעבר לים. שם מבצעים תהליך מחזור ייחודי בבתי הזיקוק וזאת כדי להשמיד את כל הנתונים שהיו על הכרטיסים האלקטרוניים הללו.

אולי גם תאהב...