עסקים

משקיעים עם מומחים: מדריך מקצועי להשקעות נדלן בארה"ב

רוצים להשקיע בנדל"ן בארה"ב? רגע לפני שאתם עושים את הצעד, הנה כמה פרמטרים שכדאי לכם לקחת בחשבון:

1. ידע זה כוח – שוק הנדל"ן בארצות הברית שונה לחלוטין מזה שבארץ. השקעה בנדל"ן בחו"ל איננה דומה להשקעה בנדל"ן בארץ. ולכן, במידה ושוקלים אפשרות של השקעות נדלן בארה"ב, כדאי ללמוד את הנושא, לאסוף פרטים על כל נכס רלוונטי וגם לפנות לכמה מקורות שונים בו זמנית. ידע זה כוח והוא זה שיכול לסייע בקבלת ההחלטה הנכונה ביותר – בחירתו של נכס עם תשואה גבוהה.
2. מהי התשואה – כשבוחנים נכסים שונים לצורך השקעה בודקים את התשואה הצפויה. יש לקחת בחשבון שתשואה זו כוללת התייחסות הן לתשואה השוטפת והן לעליית הערך האפשרית של הנכס עצמו. כשמוצגת תשואה בגובה מסוים, כדאי לבדוק האם היא לאחר הורדות עלויות שונות, כמו מס רכוש, דמי ניהול הנכס, ביטוחים ועוד. חשוב גם לקחת בחשבון, לפחות לגבי התקופה הראשונה, שסביר והנכס לא יהיה מושכר, יחד עם זאת, תהיינה הוצאות שוטפות, לרבות תחזוקה. כדי לדעת מה הערך הצפוי לנכס, כדאי להתייחס לעסקאות דומות שנעשו באותה התקופה ופחות למחירו של הנכס בעבר.
3. בדיקת האזור והתייחסות אל הסביבה כולה – לאזור שבו נמצא הנכס שבו מעוניינים להשקיע השפעה רבה מאד על התשואה שממנה יכולים ליהנות. אם מדובר בסביבה טובה, המושכת אליה רבים, יהיה קל מאד להשכיר את הנכס וגם במחיר שבו מעוניינים. בסביבה פחות מוצלחת, הביקוש לנכס יהיה נמוך יותר וגם יכולים להיתקל בדיירים בעייתיים. חשוב לבדוק אם ההגירה לאזור היא הגירה חיובית, מי הם התושבים בו, מהי רמת ההכנסה שלהם, מהו שיעור הפשע באזור וכל פרט אחר שקשור לסביבה כולה.
4. מצבו הפיזי של הנכס – כדאי לחפש נכסים במצב טוב, כאלה שעברו שיפוץ. יש לבדוק את הנכס היטב, לבחון אותו הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני ולבדוק אם יש בו ליקויים שונים. כדאי לבקש דו"ח של בדק בית וגם תיעוד של שיפוצים שנעשו בו.
5. מי החברה שבה נעזרים – ישנן לא מעט חברות כיום, המציעות את שירותיהן לאלה המעוניינים בנכסים בארה"ב לצורך השקעה. חלקן מקצועיות ומובילות בתחום וחלקן פחות. חשוב לפנות אך ורק לחברות מובילות, המציעות שירות אמין ומסור. חברות המלוות את הלקוח החל מפנייתו הראשונה ומספקות לו את כל המידע הנדרש באשר לנכסים השונים המתאימים לצורך השקעה.
6. מי היא חברת הניהול – לרוב נעזרים בחברת ניהול, כשמדובר בנכס בחו"ל. יש לבדוק באופן קפדני באיזו חברת ניהול מדובר ומומלץ גם לפנות ללקוחותיה ולבקש לשמוע מהם חוות דעת על החברה. נכס שלא מטופל ומנוהל כהלכה עשוי להוביל להפסדים חמורים ולהפוך את ההשקעה לפחות משתלמת.
7. בדיקת ההצעה לעומק – ישנם לא מעט כאלה, המעוניינים להשקיע בנדל"ן בארצות הברית, ולשם כך לוקחים הלוואה של כמה מאות אחוזים מסכום ההשקעה הנדרש. במקרים כאלה, במידה ושוק הנדל"ן בארצות הברית יורד, יכולה ההשקעה לרדת לטמיון. ולכן, חשוב לבדוק היטב את הנכס או את פרויקט המגורים שמוצע (במידה ועדיין לא עלה על הקרקע) ויחד עם בעלי מקצוע בתחום לבחון האם ההשקעה היא אכן כדאית.

אולי גם תאהב...