איכות הסביבה

ניקוי ספות – חשוב לדעת

אף שניקוי ספות לא אמורה להיות מלאכה מסובכת, חשוב להקפיד ולהיזהר כשמנקים אותן, הן בבחירת חומר הניקוי והן באופן ביצועו. יש הבדל בין ניקוי אבק שהצטבר לבין הסרת כתם ש"לא יורד"- במירכאות ובלעדיהן. חשוב לדעת כי סוג הבד עשוי/עלול להשפיע על תוצאות הניקוי: בעוד ניקוי כתמים מספות המצופות בד או פשתן עלול להיות קשה יותר, קל יותר לנקות ספות המצופות בד רחיץ או סינתטי.

על מנת לוודא כי הספות שלכם יהיו נקיות כפי שאתם מצפים שיהיו, חשוב ורצוי להתייעץ עם מומחים בתחום ניקיון ספות. בעל מקצוע יבחן את סוג הבד או העור ויוודא כי הוא ניתן לניקוי, וכי מלאכת הניקוי תיעשה באופן של לגרום לירידת הצבע מהבד או, חלילה, לפגיעה בעור או אף להתקלפותו.

שמירה על ניקיון הבית במועדים קבועים אמורה לכלול גם את ניקוי הספה או הספות שבו. אם יש לכם שואב אבק ביתי, ודאי רצוי להשתמש בו. כאשר עורכים ניקיון יסודי יותר, לקראת החגים בכלל ולקראת פסח או ראש השנה בפרט, מומלץ להזמין בעל מקצוע בתחום ניקוי ספות  המצויד, בוודאי, בשואב אבק עצמתי, המסוגל לנקות את הספה לעומק, ניקיון יסודי, אשר ישמיד את החיידקים השונים וישאב את כל הלכלוך שהצטבר במעבה הספה ובמסתוריה.

צריכים ניקוי ספות? לחצו כאן!

אמצעי פשוט לשמירה הן על ניקיון ספות והן על איכותן הוא לפרוש עליהן כיסוי, אפילו הוא עשוי בד דק, כשיושבים או כששוכבים עליהן, ובכך יש, הלכה למעשה, שכבת הגנה על הריפוד.

ספות נקיות תורמות למראה הנקי והאסתטי של המקום שבו הן נמצאות. לניקיון יש חשיבות היגיינית ובסופו של דבר- בריאותית. כאשר הספה משמשת גם ואולי בעיקר לישיבה (כשמתכנסים בסלון, משוחחים, צופים בטלוויזיה ומנשנשים) מומלץ לכסות אותה בעת השימוש בה, ובכל מקרה לנקות את הפירורים השונים ובמידה שנוצרו כתמים לנקות בזהירות במים ובסבון.

בכל מקרה שבו משתמשים בחומר ניקוי ביתי חשוב ביותר לקרוא היטב, בקפידה,  את הוראות השימוש, היות ששימוש לא נכון בחומר מסוים עלול לגרום, חלילה, לנזק בלתי הפיך לבד.

בשורה התחתונה ניקוי ספות מתחיל במודעות לחשיבות שמירת הניקיון שלה.

אולי גם תאהב...