מטבעות וירטואלים
חוק ומשפט

עסקים המקבלים ביטקוין בישראל

הביטקוין הוא אחד מהמטבעות הדיגיטליים הידועים ביותר והשימוש בו הופך לנפוץ יותר ככל שהזמן עובר. יפן הכריזה בשנת 2017 על הביטקוין כמטבע חוקי ומאות אלפי עסקים ביפן מבצעים עסקאות במטבע זה. גם בארצות הברית, מדינת אוהיו הכריזה כי תקבל תשלומי מיסים בביטקוין ובאיחוד האירופי, הביטקוין אושר כספק לשירותי תשלומים. במדינת ישראל, מטבע הביטקוין אינו מוכר כמטבע חוקי, אלא מוגדר בידי רשות המיסים כנכס או סחורה ולכן מכירתו היא אירוע מס אך השימוש בו כאמצעי תשלום צובר תאוצה.

מטבע הביטקוין אינו כפוף לפיקוח של ממשלה מסוימת ואינו מנוהל אצל גוף כלשהו. ניהולו של המטבע נמצא ברשת הכוללת מיליוני משתמשים. שער הביטקוין עולה ויורד לפי כוחות השוק בין הביקוש להיצע שלו. כוחו והצלחתו הם בשערו הגבוה הנמצא במגמת עלייה.

איזה עסקים מקבלים ביטקוין בישראל?

למרות הגדרתו של מטבע הביטקוין כנכס שרווחיו חייבים במס, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר עסקים בישראל אשר מקבלים את מטבע הביטקוין מלקוחותיהם. עסקים רבים בישראל מקבלים את המטבע ברכישת מוצרים או שירותים באופן פיזי וגם באופן מקוון. ברשת האינטרנט ניתן למצוא רשימת עסקים במגוון תחומים רחב המקבלים תשלום בביטקוין.

מרכישת ביגוד, מזון, מחשבים ואלקטרוניקה ועד שירותים של עו"ד, רו"ח, ארכיטקטים, הפקות, יעוץ אסטרטגי, והנדסה. ביטקוין יכול לקנות פעילויות של פנאי ובידור ותחומים כמו קוסמטיקה, פיזיותרפיה, כושר, ספורט ועוד.

עסקים אלה השכילו להבין את האפשרויות הטמונות בשימוש במטבע הביטקוין ואת היתרונות הגלומות בהחזקתו.

מטבעות וירטואלים

מהם היתרונות לשימוש במטבע הביטקוין?

יותר ויותר עסקים מציעים ללקוחותיהם שימוש בביטקוין כאמצעי לרכישת סחורות ושירותים. לשימוש בביטקוין יש מספר יתרונות לבעל עסק, אותם נמנה בשורות הבאות:

  • יתרון הנוחות. אין צורך בהתעסקות עם מזומן, כרטיסי אשראי או צ'קים. הארנק הדיגיטלי זמין בטלפון והתשלום מתבצע בלחיצת כפתור להעברה בין ארנק לארנק.
  • קבלת תשלום בביטקוין זול יותר מתשלום בכרטיס אשראי. התשלום בביטקוין אינו כרוך בתשלום עמלות בניגוד לעסק המקבל תשלום בכרטיס אשראי ומשלם עמלה לחברת האשראי בתמורה לסליקת התשלום.
  • המטבע מאובטח וקל לאחסון.
  • משמש להשקעה שעשויה להניב רווחים גבוהים. אך יש לזכור שבמקרה זה יש גם סיכון גבוה וחשיפה לתנודות שערים חדות.

לסיכום, עסקים רבים בישראל מבינים את כוחו, ערכו ויתרונותיו של מטבע הביטקוין הדיגיטלי ומכניסים אותו כאמצעי תשלום לגיטימי בצד אמצעי התשלום האחרים.

אולי גם תאהב...