בריאות ויופי

פרופסור יהודה אדלר – קרדיולוג בכיר בשירות הרפואה

על פי מה נמדדת רמת מקצועיותו של רופא? האם על פי מספר המאמרים המקצועיים שאותם פרסם לאורך שנות הקריירה? האם על פי מספר הניתוחים שערך? האם על פי העדויות של הצוות המקצועי העובד עימם באופן יומיומי? ובכן, ללא ספק כל אחד מהגורמים הללו, יכול להעיד בפני עצמו ובמקביל לכל השאר, על רמתו המקצועית של רופא, אך יותר מכל ניתן ללמוד על כל רופא באמצעות היחס לו הוא זוכה מהענף הכללי בו הוא עוסק, והכוונה היא לא רק לצוות המקצועי המצומצם המלווה אותו ביום יום.

במקרה של פרופ' יהודה אדלר, ניתן לזהות את כל המרכיבים שהופכים רופא לאוטוריטה מקצועית, ושגם שוללים את האפשרות שמדובר ביד המקרה או פשוט באדם שיודע "להסתדר". לאורך שנות פעילותו בענף הקרדיולוגיה הישראלי והבינלאומי, הצליח אדלר לכבוש את התפקידים הבכירים ביותר בתחום, לרבות תפקידי ניהול בכירים בבית החולים שיבא תל השומר, ובתי חולים נוספים בישראל, חבר במועצות מנהלים שונות של ארגונים רפואיים בישראל, ואפילו יו"ר מחלות קרום הלב ושריר הלב של האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה.

יש לו מה להגיד, ויש מי שמאוד רוצה לשמוע

סדרת התפקידים שאותם מילא ועודו ממלא פרופ' יהודה אדלר, בענף הקרדיולוגיה הישראלי והבינלאומי, מספיקה כדי להעיד כי מדובר בדמות מקצועית מן השורה הראשונה, אך ישנה מעלה נוספת ממנה נהנה פרופ' אדלר ומהווה לבנה נוספת בקיר התהילה הפרטי שלו: מרצה בכיר ומבוקש. עולם הרפואה הוא עולם שהלמידה בו אינה נפסקת לעולם. לאחר השלמת התהליך הארוך של רכישת המקצוע בערוצים הרשמיים, ממשיכים רופאים בכל רחבי העולם לפתח את ידיעותיהם המקצועיות באמצעות השתתפות בכנסים ואירועים רפואיים ענפיים, בהם הם מתעדכנים במתודולוגיות ובפרוצדורות החדשות בתחומם.

בעוד שקרדיולוגים בכירים רבים מכל רחבי העולם מגיעים לכנסים אלה כדי להתעדכן במידע זה, פרופ' אדלר מגיע אליהם דווקא מהצד של הגורם המקצועי שמעדכן אותם. רק לאחרונה, ערך אדלר הרצאה מעמיקה בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי, שנערך בסרביה, ובו הרצה על ההתוויות העולמיות החדשות לטיפול במחלות קרום הלב ושריר הלב, התוויות שאותן הגה ופיתח בעצמו, על סמך הניסיון שרכש ובעיקר על סמך פעילות המחקר המקיפה שהוא עורך על בסיס קבוע.

חינוך דור הקרדיולוגים הבא של ישראל ושל העולם כולו

ישראל ידועה בכל רחבי העולם שמעצמה של טכנולוגיה והייטק, אך גם כמעצמה של רפואה בכלל ושל קרדיולוגיה בפרט. החל מתרופות וטכנולוגיות חדשניות לטיפול במחלות לב שונות, וכלה במתודולוגיות טיפוליות חדשניות שמאפשרות לקרדיולוגים להתמודד בצורה אפקטיבית יותר עם אתגרי הטיפול השונים. כאשר אנו שומעים על מעמדה של ישראל בתחום זה, אחד מהאנשים אליו ניתן לייחס זאת, הוא פרופ' יהודה אדלר, שהפך לשם מוכר בקרב קרדיולוגים מעבר לים, ונחשב גם פה בארץ לדמות מופת אליה נושאים עיניהם קרדיולוגים צעירים העושים את צעדיהם הראשונים בתחום. כמרצה באקדמיה, מגיע אדלר אל סטודנטים בתחילת דרכם בעולם הרפואה ומטמיע בהם את הערכים האישיים והמקצועיים הדרושים להם, וכן אל הבוגרים המחפשים מודל לדוגמא, דרכו יוכלו להתחבר אל תפקידם ולהוביל את עצמם להצלחה.

כל אלה לא מותירים כל ספק, פרופ' יהודה אדלר, שכיום כלל לא ניתן למצוא אותו מעל שולחן הניתוחים, ושתחום התמחותו לא נחשב לאחד התחומים השכיחים והפופולאריים ביותר בקרב הציבור הרחב (מחלות קרום הלב ושריר הלב), הצליח להפוך לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בענף הקרדיולוגיה, לתרום לחינוך הדור הבא של קרדיולוגים בישראל ולקידום ישראל במרחב הקרדיולוגי העולמי בכלל.

אולי גם תאהב...